Naučná stezka Lysohorský bestiář

Sezónaceloročně přístupná
Lokalizace
PolohaOstravice, Malenovice a Lysá hora
okres Frýdek-Místek, Moravskoslezské Beskydy, Moravskoslezský kraj, ČeskoČesko Česko
Souřadnice
StartOstravice
CílMalenovice
Některá data mohou pocházet z datové položky.

Naučná stezka Lysohorský bestiář, nazývaná také Naučná stezka Lysá hora – Lysohorský bestiář, je naučná stezka, která se nachází ve svazích Lysé hory na katastru obcí Ostravice a Malenovice v okrese Frýdek-Místek v Moravskoslezském kraji.

Popis stezky

Stezka začíná v Ostravici u turistického rozcestníku Ostravice - železniční stanice. Dále vede po mostu přes řeku Ostravici po svazích Lysé hory až k turistickému rozcestníku Lukšinec, kde se trasa rozdvojuje. Odtud lze pokračovat buď nahoru kolem Památníku lysohorským obětem až na vrchol Lysé hory, nebo pokračovat dolů přes přírodní památku Ondrášovy díry, turistické rozcestníky Pod Lukšincem a Satina - u korýtka, kde je studánka U korýtka, a dále kolem přírodní památky Vodopády Satiny až k turistickému rozcestníku Malenovice - Satina, bus, kde naučná stezka končí. Délka stezky je cca 11 km.[1][2]

Galerie

Reference

1. Mapy.cz. Mapy.cz [online]. [cit. 2022-01-24]. Dostupné online.
  2. Výplaz na Lysou horu. www.kampocesku.cz [online]. [cit. 2022-01-24]. Dostupné online.

Média použitá na této stránce

Flag of the Czech Republic.svg
Vlajka České republiky. Podoba státní vlajky České republiky je definována zákonem České národní rady č. 3/1993 Sb., o státních symbolech České republiky, přijatým 17. prosince 1992 a který nabyl účinnosti 1. ledna 1993, kdy rozdělením České a Slovenské Federativní republiky vznikla samostatná Česká republika. Vlajka je popsána v § 4 takto: „Státní vlajka České republiky se skládá z horního pruhu bílého a dolního pruhu červeného, mezi něž je vsunut žerďový modrý klín do poloviny délky vlajky. Poměr šířky k její délce je 2 : 3.“
U korýtka, Malenovice, okres Frýdek-Místek 5.jpg
Autor: Fry72, Karel Frydrýšek, Licence: CC BY-SA 4.0
U korýtka, Malenovice, okres Frýdek-Místek, Moravskoslezské Beskydy, Moravskoslezský kraj
Hiking fingerpost on Lysá hora (2021) 01.jpg
Autor: Tadeáš Bednarz , Licence: CC BY-SA 4.0
Turistický rozcestník na vrcholu Lysé hory v Moravskoslezských Beskydech, obec Krásná, okres Frýdek-Místek, Moravskoslezský kraj, Česko
Naučná stezka Lysohorský bestiář, Satina - u korýtka.jpg
Autor: Fry72, Karel Frydrýšek, Licence: CC BY-SA 4.0
informační tabule, Naučná stezka Lysohorský bestiář, rozcestník Satina - u korýtka, Malenovice, Moravskoslezské Beskydy, okres Frýdek-Místek, Moravskoslezský kraj
Přírodní památka Vodopády Satiny, Malenovice.jpg
Informační tabule, přírodní památka Vodopády Satiny, Malenovice, Moravskoslezské Beskydy, okres Frýdek-Místek