Naučná stezka Otokara Březiny

Základní informace
Typnaučná stezka
Délka55 km
Značeníčervená turistická značka červená značka
Počet zastavení12
Lokalizace
PolohaKraj Vysočina
ČeskoČesko Česko
Souřadnice
Logo Wikimedia Commons multimediální obsah na Commons
Některá data mohou pocházet z datové položky.

Naučná stezka Otokara Březiny je naučná stezka, spojující Počátky, Telč a Jaroměřice nad Rokytnou. Je věnována životu a dílu Otokara Březiny, ale také zajímavostem oblasti, kterou prochází. Její celková délka je 55 km a na trase má 12 zastavení. Po celé délce je značena červenou turistickou značkou.

Vedení trasy

Trasa začíná na Palackého náměstí v Počátkách, odkud pokračuje nejprve Lázeňskou ulicí, posléze po silničce a lesní cestou ke Svaté Kateřině. Od Svaté Kateřiny sestupuje lesní cestou do Jihlávky, pod železniční tratí polní cestou k rybníku Bor a dále do Horních Dubenek, kde se stáčí po silnici k Janštejnu. Odtud pokračuje po silničce do lesa, kde ji asi 1,5 km od rozcestí U obrázku opouští a po lesní cestě okolo křížového kamene po svahu Míchova vrchu vede k Velkému Pařezitému rybníku. Od rybníka pokračuje okolo autokempu a přes Řásnou po silnici a posléze lesní cestou do Vanova a dále cestou přes kapli sv. Karla Boromejského lipovou alejí do Telče.

Do Telče vstupuje ulicí Lipky a dále Slavatovou ulicí a po břehu Štěpnického rybníka vede do centra, na náměstí Zachariáše z Hradce. Dále pokračuje Svatoanenskou a Masarykovou ulicí ke kruhovému objezdu a z něho po silnici II/112 ven z města. Kousek za překročením Moravské Dyje odbočuje na silničku na Dyjice a za nimi zahýbá doprava na lesní cestu a okolo Nového rybníka, okrajem Rozsíček a po svazích Moučkova kopce, Čížovského kopce a Bláhova kopce směřuje k VN Nová Říše, před níž uhýbá na Vystrčenovice. Na jejich okraji odbočuje vlevo a po silnici II/112 pokračuje přes Novou Říši, kde odbočuje doprava po silnici přes Magdalenu. Následně vede po lesní cestě přes Prokopku do Krasonic. V Krasonicích se napojuje na silnici II/410, která ji přivádí k Havlišovu mlýnu. Tady silnici opouští a lesní cestou okolo Panského rybníka a posléze silničkami přichází do Želetavy, kde se na krátkou chvíli vrací na výše zmíněnou silnici. Tu na okraji Bítovánek znovu opouští a po silnici a posléze lesní cestě pokračuje nad Horkami, lesem okolo rybníka Žabinec a přes osadu Žlaby na silnici, kterou se dostane do Lesonic.

Z Lesonic pokračuje lesní cestou k Holému kopci, pod nímž se kříží se zelenou turistickou značkou, a přes Vícenice, silničkou přes Bohušice, kde dvakrát překračuje železniční trať, do Jaroměřic nad Rokytnou. Do Jaroměřic vstupuje Bohušickou ulicí a ulicemi Kaunicova a Tyršova ústí na náměstí Míru, kde končí.

Související články

• Naučná stezka po Jaroměřicích nad Rokytnou, část navazující stezky je rovněž věnována Otokaru Březinovi

Externí odkazy

Média použitá na této stránce

Stripe-marked trail red.svg
Pásové značení turistických cest v terénu České republiky - červená.
Flag of the Czech Republic.svg
Vlajka České republiky. Podoba státní vlajky České republiky je definována zákonem České národní rady č. 3/1993 Sb., o státních symbolech České republiky, přijatým 17. prosince 1992 a který nabyl účinnosti 1. ledna 1993, kdy rozdělením České a Slovenské Federativní republiky vznikla samostatná Česká republika. Vlajka je popsána v § 4 takto: „Státní vlajka České republiky se skládá z horního pruhu bílého a dolního pruhu červeného, mezi něž je vsunut žerďový modrý klín do poloviny délky vlajky. Poměr šířky k její délce je 2 : 3.“
Educational Trail of Otokara Březina near Vícenice and Bohušice, Třebíč District.JPG
Autor: Jiří Sedláček, Licence: CC BY-SA 4.0
Naučná stezka Otokara Březiny mezi Vícenicemi a Bohušicemi, okr. Třebíč.