Silnice II/292

• Liberecký kraj
    Kruhový objezd v centru Semil
    Logo Wikimedia Commons multimediální obsah na Commons
    Některá data mohou pocházet z datové položky.

Silnice II/292 je podkrkonošská silnice II. třídy spojující Železný Brod s Krkonošemi.[1] Délka silnice je asi 24 km.

Silnice II/292 začíná na křižovatce se silnicí I/10 v Železném Brodu. Silnice I/10 zde odbočuje doleva směrem na Tanvald, silnice II/292 odbočuje doprava směrem na Semily přes most přes řeku Jizeru. Za mostem začíná stoupání a za viaduktem začínají serpentiny. V jedné z nich odbočuje doprava silnice II/282 směrem na Loučky a Turnov. Zde silnice II/292 zatáčí doleva /směr Semily/. Po vyjetí kopce se naskýtá krásný výhled Železný Brod. Ve vesnici Pelechov odbočuje doprava silnice III/2921 směrem na Záhoří. Silnice II/292 pokračuje přímo směr Semily. Za Pelechovem silnice projíždí lesem, kde je zvýšený počet zatáček (klesání do údolí Mlýnského potoka a opětovné stoupání), a pokračuje skrze ves Proseč. Za Prosečí následuje další lesní úsek, v němž se po pravé straně silnice nalézá velký kamenolom, vlevo se prostírá přírodní rezervace Údolí Jizery u Semil a Bítouchova (silnice tvoří hranici rezervace). Následující úsek představuje klesání do Semil. V Semilech za mostem nad železniční tratí odbočuje doleva silnice III/2922 směrem na Chuchelnu. Silnice II/292 pokračuje mírně doleva, kde pak odbočuje ostřeji doprava silnice III/2829 směrem k vlakovému nádraží v semilském předměstí Podmoklice. Silnice II/292 zde pokračuje lehce doleva. Několik metrů za stadiónem se silnice kříží se silnicí II/289. Silnice II/292 odbočuje doleva a pokračuje v peáži se silnicí II/289 přes most přes Jizeru na kruhový objezd v centru Semil, kde II/292 odbočuje doleva /1. výjezd/. Silnice II/292 pokračuje směrem na Vrchlabí proti proudu podél řeky Jizery. V části obce Benešov u Semil Podolí odbočuje doleva silnice III/2893 směrem do centra obce Benešov u Semil. Silnice II/292 pokračuje přímo podél řeky. V místní části Hájů nad Jizerou Loukově odbočuje doprava silnice II/2923 směrem na Bystrou nad Jizerou. Silnice II/292 pokračuje přímo. Za Dolní Sytovou odbočuje doprava přes most přes Jizeru silnice III/28618 směrem na Peřimov. Silnice II/292 přirozeně pokračuje přímo směr Horní Sytová, Vrchlabí. Ve vesnici Horní Sytová za železničním přejezdem a mostem přes řeku Jizeru na křižovatce se silnicí I/14 poblíž soutoku Jizery s Jizerkou silnice II/292 končí.

Odkazy

Reference

Externí odkazy

Média použitá na této stránce

Flag of the Czech Republic.svg
    Vlajka České republiky. Podoba státní vlajky České republiky je definována zákonem České národní rady č. 3/1993 Sb., o státních symbolech České republiky, přijatým 17. prosince 1992 a který nabyl účinnosti 1. ledna 1993, kdy rozdělením České a Slovenské Federativní republiky vznikla samostatná Česká republika. Vlajka je popsána v § 4 takto: „Státní vlajka České republiky se skládá z horního pruhu bílého a dolního pruhu červeného, mezi něž je vsunut žerďový modrý klín do poloviny délky vlajky. Poměr šířky k její délce je 2 : 3.“
    SilniceII292.svg
    Sign of Czech 2nd-class-route
    Semily - kruhový objezd.jpg
    Autor: Luděk Kovářludek@kovar.biz, Licence: CC BY-SA 3.0
    Semily – kruhový objezd v centru