Profesionální kritika
(1968)
The Book of Taliesyn
(1969)
Deep Purple
(1969)
Některá data mohou pocházet z datové položky.

The Book of Taliesyn je druhé studiové album anglické skupiny Deep Purple. Deska pokračuje v cestě začaté jeho předchůdcem Shades of Deep Purple. Ještě pořád můžeme hovořit o desce vycházející z bigbítu 60. let. K pozdějším hardrockovým expresům se kapela posunula jen o malý krok. K výrazným titulům na albu patří skladba „Kentucky Woman“, převzatá z repertoáru Neila Diamonda. Je klasickým případem momentálního vývoje kapely, kdy se pod klenoucí a výraznou melodií objevuje už moderně vyrovnaná hardrocková rytmika.

Svým druhým albem pokračovali Deep Purple v kolejích, které razila jejich debutová deska, a které připomínají tehdejší hit americké skupiny Vanilla Fudge „You Keep Me Hanging On“. Ačkoli jejich vlastní písně byly nápadité a některé by se daly označit až za provokativní, stále ještě nedosahovaly úspěchů převzatých věcí. To potvrzuje také nejoblíbenější píseň z tohoto alba, coververze „Kentucky Woman“ od Neila Diamonda, jež se dostala do první pětadvacítky hitparády Top 40. I zde se objevuje jedna předělávka skladby Beatles, tentokrát se jedná o „We Can Work It Out“, která se jakoby zničehonic objevuje po Blackmorově rockovém jamu s názvem „Exposition“. Tato deska vyšla v době vrcholící psychedelické vlny, Deep Purple však budí dojem, že se k ní úmyslně stavěli zády a inspiraci hledali, jak sami tvrdí v úvodní písni, u Taliesina, básníka ze dvora krále Artuše na hradě Kamelot. Tuto „antipsychedelickou koncepci“ podtrhují jak oba závěrečné rockové hymny „The Anthem“ a „River Deep, Mountain High“, tak i kreslený obal alba od Johna Vernona.

Seznam skladeb

LP strana 1
PořadíNázevAutorDélka