Turistická značená trasa 0317

Typturistická stezka
Délka22 km
ProvozovatelKlub českých turistů
Značeníčervená turistická značka červená značka
Sezónaceloroční
Výškový rozdíl506 m
Nejvyšší bodStudenec 736 m
Nejnižší bodvýchozí rozcestí 230 m
Vyhlídkové bodyviz turistické zajímavosti na trase
Zajímavostiviz turistické zajímavosti na trase
Některá data mohou pocházet z datové položky.

červená turistická značka Turistická značená trasa 0317 je 22 km dlouhá[1] červeně značená trasa Klubu českých turistů v okrese Děčín spojující Jetřichovice s Jedlovou. Její převažující směr je východní.[2] Úvodní část se nachází v Děčínské vrchovině na území CHKO Labské pískovce, navazující větší část pak v Lužických horách na území stejnojmenné CHKO. Je v celé délce sledována Evropskou dálkovou trasou E3.

Průběh trasy

Turistická trasa má svůj počátek v centru Jetřichovic, kde plynule navazuje na stejně značenou trasu 0331 z Mezní Louky. Dále tudy prochází žlutě značená trasa 6952 z pod Suchého vrchu na vrch Růžovský, modře značená trasa 1640 od skalní kaple pod Kolištěm do České Kamenice a zeleně značená trasa 3942 z Jetřichovických stěn tamtéž. S posledními dvěma vede trasa 0317 zpočátku v souběhu.

Trasa nejprve stoupá jižním směrem podél silnice nad Jetřichovice ke Grieselovu kříži, kde končí souběh s trasou 1640, a poté klesá mezi chatami k místnímu koupališti, kde končí souběh s trasou 3942. Trasa 0317 mění směr na východní a vstupuje do skalnatého Pavlínina údolí, kterým vede po pěšině proti proudu Chřibské Kamenice. V jeho závěru se nachází rozcestí se zde výchozí modře značenou trasou 1631 do Brtníků. Trasa 0317 odtud stoupá skalnatým údolím Studeného potoka do vsi Studený, čímž opouští Děčínskou vrchovinu a vstupuje do Lužických hor.

Svou pouť Lužickými horami trasa zahajuje prudkým stoupáním do severozápadního svahu Studence. Vrchol trasa míjí jižním svahem, k samotnému vrcholu s rozhlednou je zřízena rovněž červeně značená odbočka. Ze Studence trasa sestupuje na severovýchodní okraj Lísky, kde vede v krátkém souběhu s modře značenou trasou 1604 z České Kamenice do Rybniště. Poté stoupá k jihovýchodu do sedla mezi Javorkem a Zlatým vrchem, k okraji stejnojmenné národní přírodní památky je odtud zřízena rovněž červeně značená odbočka.

Trasa pokračuje severovýchodním směrem lesní cestou úbočím Javorku a poté Širokého kopce, kde vstupuje na Karlovu cestu. Po ní vede do sedla Křížový Buk, kde křižuje silnici II/263 a zeleně značenou trasu 3957 z Chřibské do Nového Boru. Trasa dále pokračuje zpevněnou lesní cestou jižními svahy Hřebce a Popelu. V jižním svahu Malé Tisové křižuje silnici z Horní Chřibské do Dolního Falknova a vstupuje na tzv. Okružní cestu, kterou v celé její délce sleduje do sedla Velké Tisové a Středního vrchu. Odtud klesá východním směrem k Jedlovskému nádraží, kde končí na rozcestí se zeleně značenou trasou 3951 z Nové Huti do Varnsdorfu a žlutě značenou trasou 6924 z Chřibské do Stožeckého sedla.

Turistické zajímavosti na trase

Reference

Média použitá na této stránce

Stripe-marked trail red.svg
Pásové značení turistických cest v terénu České republiky - červená.
Flag of the Czech Republic.svg
Vlajka České republiky. Podoba státní vlajky České republiky je definována zákonem České národní rady č. 3/1993 Sb., o státních symbolech České republiky, přijatým 17. prosince 1992 a který nabyl účinnosti 1. ledna 1993, kdy rozdělením České a Slovenské Federativní republiky vznikla samostatná Česká republika. Vlajka je popsána v § 4 takto: „Státní vlajka České republiky se skládá z horního pruhu bílého a dolního pruhu červeného, mezi něž je vsunut žerďový modrý klín do poloviny délky vlajky. Poměr šířky k její délce je 2 : 3.“