Turistická značená trasa 0331

Typturistická stezka
Délka13 km
ProvozovatelKlub českých turistů
Značeníčervená turistická značka červená značka
Sezónaceloroční
Výškový rozdíl259 m
Nejvyšší bodRudolfův kámen 484 m
Nejnižší bodvýchozí rozcestí 225 m
Vyhlídkové bodyviz turistické zajímavosti na trase
Zajímavostiviz turistické zajímavosti na trase
Některá data mohou pocházet z datové položky.

červená turistická značka Turistická značená trasa 0331 je 13 km dlouhá[1] červeně značená trasa Klubu českých turistů v okrese Děčín spojující Mezní Louku s Jetřichovicemi. Její převažující směr je východní a posléze jižní.[2] Trasa se nachází v Děčínské vrchovině na území národního parku České Švýcarsko a je v celé délce sledována Evropskou dálkovou trasou E3.

Průběh trasy

Turistická trasa má svůj počátek na Mezní Louce, kde přímo navazuje na stejně značenou trasu 0312 z Hřenska. Dále jsou zde výchozí modře značená trasa 1688 k Dolskému mlýnu a žlutě značená trasa 7005 do Vysoké Lípy. Průchozí je zde zeleně značená trasa 3950 z Mezné do Zadních Jetřichovic, se kterou vede trasa 0331 z počátku v souběhu. Trasy společně procházejí po asfaltové komunikaci kempem do lesa, kde se dělí. Trasa 0331 stoupá po pěšině na zalesněný skalnatý hřeben a ten sleduje východním směrem, míjí vrchol Větrovce a nakonec klesá na křižovatku asfaltových lesních cest. Po jedné z nich pokračuje k východu k Malé Pravčické bráně, kde jí opouští a klesá do úbočí, kterým vede po pěšině přibližně k jihu pod hrádek Šaunštejn. Za ním sestupuje na lesní cestu a rozcestí opět se žlutě značenou trasou 7005, se kterou pokračuje v krátkém souběhu k tzv. Vysokolipské silnici. Zde souběh končí a trasa 0331 sleduje silnici skalami k opět k východu. Na rozcestí Česká silnice jí opouští a po lesní pěšině vede skalnatým svahem nejprve k jihu a poté k východu. Mezi skalními věžemi Kostelík a Golem se nachází rozcestí se zde výchozí modře značenou trasou 1640 do České Kamenice. Trasa 0331 opět stoupá do skal, mění několikrát směr a poté vede jižním svahem Koliště. V sedle východně od něj se nachází rozcestí se zde výchozí zeleně značenou trasou 3942 rovněž vedoucí do České Kamenice. Trasa 0331 stoupá nejprve Purkartickou silnicí a poté lesní pěšinou na Rudolfův kámen. Po sestupu z něj opět kříží Purkartickou silnici, kde se zároveň nachází rozcestí se zde výchozí žlutě značenou trasou 6924 do Chřibské. Trasa 0331 mění směr na jižní a stoupá do Jetřichovických stěn, kterým tvoří hřebenovou cestu. Rovněž červeně značené odbočky obsluhují Vilemíninu stěnu a Mariinu skálu. Nakonec sestupuje do Jetřichovic, v úplném závěru v souběhu opět se zeleně značenou trasou 3942 a žlutě značenou trasou 6952 z pod Suchého vrchu na vrch Růžovský. V centru Jetřichovic trasa 0331 končí přičemž zde na ní přímo navazuje stejně značená trasa 0317 do Jedlové a potkává se zde opět s modře značenou trasou 1640.

Turistické zajímavosti na trase

Reference

Média použitá na této stránce

Flag of the Czech Republic.svg
Vlajka České republiky. Podoba státní vlajky České republiky je definována zákonem České národní rady č. 3/1993 Sb., o státních symbolech České republiky, přijatým 17. prosince 1992 a který nabyl účinnosti 1. ledna 1993, kdy rozdělením České a Slovenské Federativní republiky vznikla samostatná Česká republika. Vlajka je popsána v § 4 takto: „Státní vlajka České republiky se skládá z horního pruhu bílého a dolního pruhu červeného, mezi něž je vsunut žerďový modrý klín do poloviny délky vlajky. Poměr šířky k její délce je 2 : 3.“
Autor: SchiDD, Licence: CC BY-SA 4.0
Am Turmfalkenkegel in Jetřichovice (Dittersbach): Blick auf Wilhelminenwand, Marienfels und Falkenstein
Stripe-marked trail red.svg
Pásové značení turistických cest v terénu České republiky - červená.