Turistická značená trasa 6161

Koncový rozcestník u dubu sedmi bratří
Základní informace
Typturistická stezka
Délka5 km
ProvozovatelKlub českých turistů
Značenížlutá turistická značka žlutá značka
Sezónaceloroční
Nejvyšší bodnad lomy 400 m
Nejnižší bodkoncové rozcestí 290 m
Vyhlídkové bodyu jednotlivých lomů
Zajímavostiviz turistické zajímavosti na trase
Některá data mohou pocházet z datové položky.

žlutá turistická značka Turistická značená trasa 6161 je 5 km dlouhá žlutě značená trasa Klubu českých turistů[1] v okrese Beroun a propojující soustavu lomů Amerika s návaznými turistickými trasami. Její převažující směr je západní.[2] Celá trasa se nachází na území CHKO Český kras.

Průběh trasy

Turistická trasa má svůj počátek v obci Mořina na rozcestí s modře značenou trasou 1012 z Černošic k dubu sedmi bratří. Ulicemi klesá k severu, přechází Budňanský potok, opouští zástavbu a stoupá po asfaltové komunikaci ke kladensko-nučické dráze, kterou kříží. Za ní stále stoupá severozápadním směrem polní cestou k lomu Velká Amerika. U něj se stáčí k západu a pokračuje po pěšině po jeho severní hraně k lomu Mexiko. Na šíji mezi oběma lomy je zřízena krátká odbočka k pomníku politických vězňů. Trasa dál po pěšinách obchází ze severu průmyslovou zástavbu a lom Kanada a přes louku pokračuje k západu do lesů v okolí lomu Malá Amerika. Od něj sestupuje po lesních cestách a pěšinách k jihu a posléze k jihozápadu k dubu sedmi bratří, kde končí, stejně jako trasa 1012 přicházející sem z Mořiny alternativním směrem. V závěru vede v krátkém souběhu s červeně značenou trasou 0001 z Berouna ke Karlštejnu.

Historie

V úseku mezi Budňanským potokem a Kladensko-nučickou dráhou vedla trasa dříve západněji kolem místního židovského hřbitova.[3]

Turistické zajímavosti na trase

Reference

Média použitá na této stránce

Flag of the Czech Republic.svg
Vlajka České republiky. Podoba státní vlajky České republiky je definována zákonem České národní rady č. 3/1993 Sb., o státních symbolech České republiky, přijatým 17. prosince 1992 a který nabyl účinnosti 1. ledna 1993, kdy rozdělením České a Slovenské Federativní republiky vznikla samostatná Česká republika. Vlajka je popsána v § 4 takto: „Státní vlajka České republiky se skládá z horního pruhu bílého a dolního pruhu červeného, mezi něž je vsunut žerďový modrý klín do poloviny délky vlajky. Poměr šířky k její délce je 2 : 3.“
Stripe-marked trail yellow.svg
Pásové značení turistických cest v terénu České republiky - žlutá.
Rozcestník u Dubu sedmi bratří.jpg
Autor: M. D. and cs:ŠJů, Licence: CC BY-SA 3.0
Karlštejn-Budňany, okres Beroun. Rozcestník u dubu Sedmi bratří.