Uhorská

Souřadnice
Uhorská
PovodíKysucaVáhDunaj
Některá data mohou pocházet z datové položky.

Uhorská (1029 m n. m.) je hora na Slovensku, na území CHKO Kysuce, v Moravskoslezských Beskydech. Jde o jedinou čistě slovenskou tisícovku tohoto pohoří.

Poloha

Uhorská vybíhá na jih z hraničního Polomského hřbetu mezi Malým a Velkým Polomem. Vrchol se nachází asi 800 metrů jižně od hranice, je porostlý hustým lesem a neumožňuje žádné výhledy. Ze sedla s Čuboňovem se otvírají výhledy na západ na Lysou horu, Smrk a další hory.

Přístup

Z české strany je Uhorská nejsnáze přístupná z Horní Lomné po modré značce, na kterou pod Malým Polomem navazuje červená hřebenovka. Z ní na rozcestí Čuboňov odbočuje doprava další modře značená cesta, která nejprve kopíruje hraniční pěšinu a potom klesá na jih do sedla mezi Čuboňovem a Uhorskou. V sedle se cesta rozdvojuje, modrá odbočuje doprava a rovně pokračuje zelená značka, která vrchol Uhorské míjí o necelých 100 metrů. Celková délka výstupu je asi 7 km s převýšením téměř 500 metrů.

Ze slovenské strany je výstup o něco kratší i jednodušší - z Vrchpredmieru (části Klokočova) vede zelená značka až k vrcholu. Cesta měří 4 km s převýšením 400 metrů.

Smrk a Lysá hora z Uhorské

Externí odkazy

Média použitá na této stránce

Relief Map of Slovakia 2.png
Autor: derivative work Виктор_В, Licence: CC BY-SA 3.0
Relief map of Slovakia
Fire.svg
This is a solid red equilateral triangle, which can symbolize or indicate many things, including the the symbol for fire in the books by Franz Bardon.
Autor: Maoman, Licence: CC BY-SA 4.0
Uhorská (1029 m) od rozcestí Čuboňov na severovýchodě
Výhled z Uhorské (1029 m) na Smrk (vlevo) a Lysou horu (vpravo)